Publikováno
7. května 2021
Kategorie
Marketing
Klient
Lidová jídelna Těšnov

01. Správa sociálních sítí

Již několik let spravuji sociální sítě věhlasnému pražskému gastro podniku Lidová jídelna Těšnov. Z kapacitních důvodů jídelny se nejedná o aktivní správu na denní bázi, nýbrž o nepravidelné zveřejňování novinek, zajímavých menu, komunikaci se zákazníky a celkový dozor nad sociálními sítěmi. Součástí správy je také publikování reklam, kterému se bude věnovat jeden z dalších bodů.

02. Webové stránky

V říjnu roku 2016 jsem spolupracoval na tvorbě webových stránek pro Lidovou jídelnu. O backend (php, databáze) se postaral kolega a o frontend a samotné úpravy webu či tvorbu nových podstránek se již starám sám.

Začátkem roku 2020 jsem na webové stránky implementoval objednávkový systém a vytvořil nové landing pages. Tyto nové přistávací stránky se věnují právě jídlům na objednávku. Jsou zde popsané jejich výhody, jak si je lidé mohou objednat, jak jídlo skladovat a ohřát. Zároveň byly na tyto stránky spuštěny Facebookové reklamy. Příklad takové stránky naleznete zde: https://lidovajidelna.cz/jidlo-na-vikend.

03. Marketingové kampaně

Největší složkou marketingu Lidové jídelny je WOM – tedy šíření informací o jídelně pomocí ústní komunikace mezi lidmi. Jedná se nejčastěji o situaci, kdy zákazníkovi v jídelně zachutná a podělí se o svou zkušenost se svými přáteli, kteří následně navštíví jídelnu také. Z toho důvodu neutrácí Lidová jídelna za internetové reklamy pravidelně, avšak spíše příležitostně: Nejčastěji se jedná o oznámení novinky, akce (např. věrnostní program) či propagace speciálního menu.

V roce 2020 jsem však mohl spustit hned několik kampaní najednou k příležitosti zavedení objednávek na šokově zchlazené pokrmy z jídelny. Po 14 dnech jsem kampaně vyhodnotil a spustil pouze ty nejúspěšnější, které dále testuji a vylepšuji.

04. Letáky a jiné grafické materiály

V průběhu let zavedla Lidová jídelna několik novinek a akcí. Aby se tyto novinky dostaly mezi všechny zákazníky, bylo potřeba je informovat skrze všechny dostupné kanály. Kromě online komunikačních kanálů jsem tak pro rozšíření povědomí o daných akcí vytvořil několik letáků a dalších informačních materiálů.

05. Logo na přání

Historie jídelny sahá hluboko do minulého století. Původně se jednalo o závodní jídelnu  dostupnou pouze pro zaměstnance místní budovy. Netrvalo to však dlouho a jídelna se otevřela i pro širokou veřejnost. Již v té době ji navštěvovaly desítky až stovky spokojených strávníků. Doba však neúprosně letí a jídelna již není jediným podnikem v okolí. V její lokalitě se stále více rozrůstá množství konkurenčních podniků, které mohou jídelnu ohrožovat svou nadčasovostí, moderními pokrmy a zejména vyšším rozpočtem. 

Aby Lidová jídelna nezůstala pozadu a zároveň se odlišila od ostatních, bylo potřeba Lidovce vytvořit nový „brand“. Především se jednalo o logo, které si lidé zapamatují, zanechá v nich pocit, že jsou jeho součástí a pokaždé když ho uvidí, budou přesně vědět, kdo jim vaří dnešní oběd. Jídelně tak mělo nové logo zároveň výrazně usnadnit komunikaci se zákazníky. 

Aby se však v brandu dochovala historie tohoto podniku, nebylo žádoucí tvořit moderní logo, které vídáme u jiných podniků. Stále se jedná o LIDOVOU jídelnu. A právě tomu mělo navržené logo odpovídat. 

Je však jasné, že je logo potřeba také postupně přizpůsobovat nové moderní době a proto má dnes logo Lidové jídelny dvě podoby – původní červeno černou a nový vzhled v podobě modernějšího a praktického zlatého obrysu.